Српска Истински Православна Црква сматра се неодвојивим делом Српске Православне Цркве и њеним канонским наследником након што су архијереји Српске Православне Цркве отпали од православне хришћанске вере, сарадњом са безбожном комунистичком влашћу, уласком у општење са новокалендарским расколницима (и новопасхалцима), и органским чланством у Светском савету цркава, које подразумева активно учешће у екуменистичким активностима са јеретицима и другим нехришћанским религијама, огрешујући се на такав начин о Правила светих Апостола, Васељенских и Помесних Сабора и Светих Отаца. У таквим ванредним условима Српској Православној Цркви је обновљен канонски епископат рукоположењем српског епископа од стране епископата Руске Истински Православне Цркве (Архијерејски Синод којим председава Његово високопреосвештенство архиепископ Тихон Омски и Сибирски), који имају Апостолско прејемство и Духовно наслеђе Руске Православне Заграничне Цркве и Руске Православне Катакомбне Цркве, а ове од Руске Православне Цркве пре Бољшевичке револуције.

понедељак, 6. јануар 2025.

БОЖИЋНА ПОСЛАНИЦА СРПСКЕ ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ

 

СРПСКА ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА

БОЖИЋНА ПОСЛАНИЦА 2024.

 

Архијерејски Савет СИПЦ

под председавањем г. Акакија,

Епископа Утешитељевског

 

Свим верним чедима Светосавске Цркве

честитамо велики и радосни празник Рођења Христовог:

МИР БОЖИЈИ – ХРИСТОС СЕ РОДИ!

 

Свак на свету има рода, има браник свој,

А ја само Тебе имам, о, Исусе мој!

Песма св. владике Николаја Велимировића

 

Нашем поколењу, деци која су тек закорачила у живот, омладини која хита животним путем, средњовечницима који су добар део свог живота већ прешли и старијима који се налазе на самом крају свог животног пута, Промисао Божији доделио је судбину сведока и судеоника завршног чина успостављања светске владавине таме (Лк. 22:53).

Ипак, колико год нам се владавина таме услед савремених збивања чинила никада јачом и непобедивијом, она је, подсећамо, чудесном небеском појавом, појавом једне Звезде заувек развејана. Реч је о божићној витлејемској Звезди која у време оно засија на небу више од свих звезда (Мт. 2:2,9) и чија светлост, како то у својој посланици ефесцима говори св. Игњатије Богоносац, беше неизрецива и њено јављање изазва опште изненађење, а све остале звезде заједно са сунцем и месецом, постадоше хор овој Звезди, док она зрачаше светлошћу својом изнад свих. Појава ове Звезде потресла је темеље царства таме и постала залог његовог уништења. Пробијајући густу таму (Рим. 13:12), Звезда је људском роду показала светлост истиниту (1. Јн. 2:8) спасоносну зору Сунца Правде – Христа Бога нашега (Мал. 4:2).

Ова нас небеска Путеводитељка, савршено прецизно, као некада тројицу источних мудраца, и данас води ка Витлејему, ка новорођеном Младенцу, ка Истоку с висине (Лк. 1:78), ка самој Светлости („Ја сам светлост“ - Јн. 8:12) – Спаситељу нашем Господу Исусу Христу, на крају времена коначном Победнику сваког зла, Коме душа наша непрестано тежи и непрестано Га тражи.

Она нам је потребнија више него икада, јер одгони од нас таму малодушја, а у мучним страдањима и жалосним лутањима теши нас надом, показује нам пут који у живот води, чинећи нас тако децом светлости (Еф.5:8).

Она нас доводи до пред саму витлејемску пећину, до тајне Христовог рођења – „и Логос постаде тело и настани се међу нама“ (Јн. 1:14); до сазнања и непоколебљивог уверења да је Светлост, која је очекивана још од времена Адама, коначно дошла у свет (Јн. 3:19) и да нас Његова незалазна божанска светлост која изсијава из Витлејемске пећине увек изнова теши и крепи. Та светлост нас тајанствено обасјава разгонећи језиву таму кнеза света овога (Јн. 12:31). У светлости Звезде која најављује рођење Сунца Правде, ми јасније видимо Светлост – оваплоћеног Сина Божијег („у светлости твојој видимо светлост“ – Пс. 36:10). Мислено стојећи пред пећином озарени непоколебљивом вером у Сина Божијег који се јавио да разори дела ђавоља (1. Јн. 3:8), осећамо да нас светлост рођеног од Дјеве Богомладенца радосно милује, као светлост кандила - икону.

Божићни празник је празник победе светлости над тамом, светлости која просвећује помрачене (Лк. 2:32), која светли у мрачној пустињи света овога, коју тама не може победити (Јн. 1:15). Подсећамо, да су се у раној Цркви празници Рођења и Крштења Христовог славили заједно као један празник 6. јануара под заједничким називом „Теофанија“ - Богојављење или „И Мера тон Фотон“ - Дани Светала или скраћено: „Та Фота“ - Светла.

Прослављајући Рождество Христово као најсудбоноснији и најспасоноснији догађај у историји човечанства – дан када се у свету јавила светлост истинита (Јн. 1:9) ми, ваши архипастири вас упозоравамо да светлост којом бејасмо просвећени може због непажње постати тама (Лк. 11:35) јер ако неправилно разумемо и неправилно применимо јеванђелску истину, душа наша може изгубити јасан духовни вид и то са тако ужасним последицама да можемо лаж прихватити за истину и порок за врлину, а то стога што се не руководимо Јеванђељем, већ својим жељама и страстима.

Морамо бити свесни тога да постоји опасност да се и сам сатана представи као анђео светлости (2. Кор. 11:14,15). Свети Оци, тумачи Јеванђеља, кажу да су лажни анђели светлости уствари лажни апостоли, они који носе маску апостола, али немају силу апостолску; они веома вешто истину замењују лажју; све што чине, ништа не могу стварно чинити већ се само претварају, стварају привид. А управо је то најђаволскија особина – претварање, привид, глума, представа. Зато морамо бити изузетно опрезни да под видом светлости не прихватимо таму. Чувајте се да вас ко не превари! (Мат. 24:5), упозора нас сам Господ, јер ће у последња времена многи одступити од вере слушајући духове преваре и науке демонске (Тим. 4:1).                                                  

Будимо стога веома обазриви и разборити. Проверимо какво нас то светло руководи и путеводи животом – Христово или неко друго? Каква год била та светлост, ако није Христова, она је у односу на наше вечно спасење, без обзира што има привид светлости исто што и тама, а понекад и гора од таме. Јер човек ухваћен у мраку бар стане, хода опрезније пипајући око себе и покушава да, ако је могуће, изађе на светлост. А при лажној светлости човек је опуштен, хода без заустављања, дозвољава себи свакакве слободне покрете, смело иде погрешним путевима и странпутицама, излажући се непосредним опасностима или још горе, уверен у исправност свог намерења одлази тамо одакле нема повратка.

Није ли то исто што се дешава многим мудрацима који, уздајући се гордељиво у своју светску мудрост, занемарују Христову светлост? То су они за које је Писмо рекло да више заволеше таму неголи светлост. А зашто? Јер су њихова дела зла (Јн. 3:19); Њих Писмо назива „онима који пропадају“. А зашто? Јер не примише љубав истине да би се спасли и зато им је Бог послао силу обмане да верују лажи (2. Сол. 2:10,11). Ово последње је најизраженија особеност нашег времена: Богом послата (допуштена) „сила обмане“ и „веровање у лаж“.

Ови зли људи и опсенари напредоваће од зла на горе, варајући и варајући се (Тим. 3:13). Начин њиховог размишљања, њихово разумевање и знање самообмана су и демонска прелест. А где их води такво њихово преузношење и куда иду они који их прате? У такав понор безумља и изопачености на кога само један поглед срце испуњава страхом и трепетом.

Чувајте се, браћо, лажне светлости која се, како у почетку рекосмо, у наше време нарочито несметано шири заслепљујући очи многима. Запамтите да је само Христос наша истинита Светлост, која обасјава сваког човека који долази у свет (Јн. 1:9); Христос је једино и непогрешиво мерило разликовања добра и зла (Јев. 5:14). Овог става морамо се непоколебљиво држати без и најмањег компромиса са Истином, јер је речено: нико не може два господара служити; јер ће једнога мрзити, а другога љубити (Мат. 6:24).

Ако је у време хришћанских држава – катехона (оних који задржавају долазак Антихриста), под којим подразумевамо период од владавине светог императора Константина Великог (337) до владавине светог императора Николаја Романова (1917), у свету постојало добро коме су се хришћани могли приклонити, данас га више нема. Тај период не треба гледати само као на период уређења државе и друштва на хришћанским начелима, него и у црквеном контексту пошто је Апостолска Црква светих седам васељенских сабора током тог периода успевала да у васељенском монолитном формату сачува веру и канонски поредак. На супрот томе, после бољшевичке револуције у оба сегмента, светском и црквеном, то више није случај. На место хришћанских држава – монархија дошле су секуларне безбожне републике, а уместо васељенске цркве чуварке православног исповедања вере имамо сергијанско – екуменистичке јерархије огрезле у апостасију духа овога времена које глуме изглед побожности а силе њезине су се одрекли (2. Тим. 3:5).

Због свега овога речи Писма да свет сав у злу лежи (1. Јн. 5:19) данас су се у свој силини актуелизовале. Свет у себи више не поседује ни најмањи одбљесак светлости Христове. Он нам данас нуди само огољену таму и лажну светлост. Он више није дуалистички, састављен из добра и зла, у коме постоји могућност опредељења за једно или друго. Не, он сав у злу лежи (1. Јн. 5:19)! Све наведене савремене противоположности само су привидне, иза њих стоји једна скривена доминанта која их контролише и координира: Капитализам и социјализам; глобализам и суверенизам; Запад и Исток; САД и СССР - РФ; демократија и ауторитаризам; либерализам и традиционализам, НАТО и БРИКС, Украјина и Руска Федерација, власт и опозиција... и тако у недоглед.

Идентичну ситуацију видимо и у светском православљу где су, под једним кровом апостасије сергијанизма и антихристове јереси екуменизма, сви међусобно у евхаристијском општењу као једна недељива црква, једна органска целина али са дуалистичким привидом антитеза: Екуменисти и „антиекуменисти“ – борци изнутра; новообредци (отворене двери) и старообредци (затворене двери); папофили (за долазак римског Папе) и папофоби (против доласка римског Папе); Цариградска патријаршија и Московска патријаршија, што представља лажни утисак, да тамо, супротно јеванђелском учењу, поред мрака још увеки има и светла, јер је речено: јер шта има праведност са безакоњем; или какву заједницу има светлост с тамом? (2. Кор. 6:14).

Оба ова начела дају само привид својих унутрашњих антипода, док у стварности постоје само огољена тама и лажна светлост - лице и наличје једне те исте медаље „тајне безакоња“ (2. Сол. 2:7) којим руководи светско јеврејство које навелико остварује своју од сатане дату му мисију зацарења јеврејског Мешијаха Антихриста.

Само Истински Православна Црква која се уклонила и суштински измакла (Отк. 12:14) утицају екуменизма и сергијанизма, тим главним оруђима остварења сложеног процеса глобалног прихватања Антихриста као светског деификованог владара, може бити на висини задатка цркве есхатолошко – апокалиптичног периода. Блажени Аверкије Џорданвилски околности у којима се истинска црква нашла у свету повезује са Филаделфијском црквом из Откровења, то јест, са претпоследњим периодом Христове Цркве, када она због своје малобројности и нелегалног статуса у односу на државу „има мало снаге“ али чврсто држи реч Христове истине и није се одрекла Имена Његовог (Отк. 3:8).

Зато пазите, да пре него своје поверење поклоните било каквим ауторитетима црквеним или световним, испитате да ли су они деца светлости (Еф. 5:8) или синови таме (1. Сол. 5:5), деца Божија или деца ђавоља (1. Јн. 3:10). Или како каже Напрсник Христов: Не верујте сваком духу него испитујте духове јесу ли од Бога, јер су многи лажни пророци изашли у свет (1. Јн. 4:1). Ако није Христов, ко год да је, зачепите пред њим своје уши и своје срце и клоните их се (Рим. 16:17). Јер, као што је у чулном свету једно Сунце и нема друге светлости осим њега, тако је и у духовном свету једно истинито и животворно светило – Господ и Спаситељ наш Исус Христос, Њему нека је слава, сада и увек и у векове векова. Амин.

У тој божанској радости, желимо свим верним чедима Светосавске Српске Цркве и свима клирицима, монаштву и верном народу које се налазе под нашим архијерејским омофором, срећну наступајућу 2025. годину, са вером и надом да ће бити благословена, да ће донети духовни препород свакој људској души. Овај духовни препород могућ је само кроз истинско покајање и саборно учешће свих нас у тајни Тела Христовог, у Коме дејствује Дух Свети – Дух Истине и Љубави, а ово спасоносно благодатно дејство Утешитеља могуће је само кроз Истинску Православну Цркву. Нека рођени од Дјеве Господ зато благослови нашу свештену борбу за препород и напредак Истинске Отачаствене Цркве, која се попут витлејемског Богомладенца нашла у смиреним јаслама катакомбног служења Богу и српском народу.

Нека нашем христоименитом и многострадалном народу српском Господ још подари и мудрост и снагу да се уз Њега и са Њиме избори за победу над слугама Антихриста.

Са таквим молитвеним жељама, призивајући благослов Божји на све вас, још једном вас поздрављамо светосавским Божићним поздравом:

Мир Божији – ХРИСТОС СЕ РОДИ!

Утешитељево, о Божићу 2024. Године

Ваши молитвеници пред Витлејемским Богомладенцем,

+Епископ утешитељевски АКАКИЈЕ

+Епископ шумадијски НЕКТАРИЈЕ